fredag 10 maj 2013

Saker blir klara

Om det fortfarande är någon stickintresserad som följer den här bloggen, kan jag berätta att jag inte slutat sticka även om det blivit glest mellan stickinläggen. Jag jobbar på med Pernilla-vantarna (lite då och då) och den bruna ulltröjan (ganska mycket).

Tröjan är faktiskt färdigstickad och ska nu sys ihop! Sen återstår bara halsringningen, som jag inte har bestämt mig för hur jag ska göra ännu. Muddarna är stickade i ett hålmönster som jag inte tror blir bra i halsringningen. Jag är i stället lite inne på att sticka en slätstickad kant som får rulla sig lite snyggt.

P.S. Den rätstickade sjalen och de tvåändsstickade vantarna har blivit klara sen sist - ska fotograferas vilken dag som helst.

2 kommentarer:

  1. Jodå, det är stick-intresserade som läser.
    Hälsn Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Trevligt! Då ska jag skärpa till mig :-)

    SvaraRadera