onsdag 4 december 2013

Ministickresa till Köpenhamn

Stickresa över dagen i Köpenhamn med Ströget och Tivoli och Sommerfuglen - och inte ett enda foto. Vet inte vad jag tänkte på. Men här kommer några bilder på inköpen i stället.


Eftersom jag måste hålla igen, och inte får köpa garn annat än till planerade projekt så blev det bara två nystan Geilsk tynd uld.... i en bränd orange nyans, lätt melerad. Jag ska teststicka och se om dubbelt garn kan passa att sticka en Fairy snowcap i.

Garnbutiken Sommerfuglen har jag hört mycket gott om, och jag instämmer i lovorden. Vilken mysig och trevlig butik! Massor av härliga garner, mycket Geilsk och BC, men även andra godbitar. Och knappar.

Men jag funderar lite på hur det går när stickresor med många deltagare kommer på besök..? I "min" stickresa ingick bara mamma, syster och jag, så det gick bra även det tidvis var rätt gott om kunder i butiken.


Mot slutet av dagen var plånboken tung av danska mynt, och för att slippa ta hem dem (eller köpa onyttigheter för pengarna) så blev det ett impuls(garn)köp på Tivoli, i en av bodarna där: Crazy zauberball i en färg jag spanat på tidigare: Olivenstrasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar