tisdag 12 augusti 2014

Pergolan halvvägs

Tillbaka från semestern, så nu är det fart på stickorna igen.

Här hänger en halvfärdig Pergola-kofta.


Jag försökte verkligen monogamsticka* under mina sista semesterdagar, men lyckades ändå inte bli klar med koftan. Enligt beskrivningen har jag en löv-rapport kvar. Det betyder tio mönstervarv + lika många aviga varv. Sen är det dags för den flätstickade mudden - det ska bli roligt, för nu är jag rätt trött på löven, hur snygga de än är. Och, nej, jag har inte lärt mig diagrammet utantill, utan behöver fortfarande använda färgpennor och post it-lappar.

Koftan ser lite väl kort ut, så jag får fundera på om jag ska lita på beskrivningen eller om jag ska förlänga med några centimeter. Garnet, Tosh Merino Light, är i och för sig ganska tungt så tröjan kommer förmodligen att hänga ut sig.

*) Jo, det blev också några varv på Moon Pulls-tröjan framför tv:n, för att inte sitta sysslolös. Bara räta maskor och en minskning då och då. För diagram och tv-tittande går inte riktigt ihop för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar