måndag 27 oktober 2014

Syfestivalfynd

Jag var på jakt efter olika band till knappkanterna på ett par av mina planerade koftprojekt. Koftknappar stor också på inköpslistan - och ull för att spinna av. Syfestivalen i Älvsjö erbjöd allt det där, och några fynd gjorde jag.


Det här bandet är jag jättenöjd med (kommer inte ihåg namnet på företaget som sålde det, tyvärr, men de hade både roliga band och trikåtyger).


Fina, gammaldags knappar i både grått och brunt. De gröna var tyvärr slut, de hade annars passat perfekt till min Pretty-kofta som är på gång.


Ull från Åddebo ull i naturfärger. Jag köpte betydligt mer än det som är på bilden...


Ullockar i klara fina färger - också från Åddebo ull. Färgerna syns inte riktigt bra på bilden, eftersom ullockarna fick stanna i sin plastförpackning när jag fotograferade.


Jag hittade också det här kardfloret från Limmo design som hade massor av härlig ull i sin monter.

Inget garn alltså? Nä, just det, inte minsta lilla härva fick följa med hem. Men all ull fyller bra i garnskåpet, så det är ingen fara med den saken.

1 kommentar:

  1. Hej vad fina saker du hittade på syfestivalen!Såg att du hade hälsat på mig . På din fråga om vantmönster så är det ett mönster ur vantboken av Solveig Larsson. Mönstret heter Korpela. Hela vantboken är ganska sparsam med instruktioner så man kan göra lite som man vill , jag har tex. Stickat kiltumme och har en annan mudd

    SvaraRadera