måndag 8 december 2014

Elefantsockor

Jag köpte ett extra nystan Crazy Zauberball eftersom jag trodde det garn jag hade inte skulle räcka till Rockefellersjalen, men jag behövde aldrig använda mitt nya nystan, så nu stickar jag sockor av det. De får en elefantbård, inspirerad av (= stulen ifrån) den söta barntröjan Ella Funt.


Sockorna stickar jag uppifrån och ned, på ett ungefär efter Eddys mönster Merry go socks, som är med i det första numret av Avmaskat.

Mönstret är lite svårläst, jag är inte van vid förkortningarna som används, och siffran ett (1) är i tidningens typsnitt förvillande lik bokstaven l (gement "l") så jag måste läsa mönstret uppmärksamt.

Det är för tidigt att säga hur passformen blir, men än så länge verkar det lovande, och sockgarnet randar sig så snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar