fredag 12 juni 2015

Tailwind i gult och grått


Det här var ovanligt. Att jag när jag blev klar med min Tailwind i rosa/lila/vitt satte igång - och blev klar! - med ännu en Tailwind.

Det säger något om hur beroendeframkallande och inspirerande det är med ränder och med genialiskt enkla beskrivningar.

Jag stickade med rundsticka 4 och blandade restgarner med nyköpt:

  • Jaipur Silk Fino (BC Garn) i guldgult
  • Ett okänt vitt, lite ojämnt garn, kan vara en ull-/silkeblandning
  • Balder, ett viskosgarn i stålgrått (Heidruns garner) - nyköpt.
Viskosgarnet Balder var en ny bekantskap, och jag kommer nog aldrig att sticka ett helt plagg i det. Jag tycker att det delade sig lätt och var ganska sladdrigt att sticka med, det gled liksom iväg om man inte koncentrerade sig. Men det kompletterade mina restgarner fint. Och om en är ute efter tyngd och väldigt vacker glans: go for it!

Tailwind 2 är alltså färdig, nu har jag planer på en tredje.

2 kommentarer:

  1. Jag har också gjort 2, en randig och en enfärgad i melerat garn. Perfekt stickning när man inte vill tänka, bara sticka på. Vad skall vår tredje bli?

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fin! Den där färgkombinationen är en av mina bästa!

    SvaraRadera