söndag 15 april 2012

När det tar emot


Jag hade inte ens lust att ta på mig springkläderna i dag. Jag som brukar längta ut på mina långpass.

Solen sken, mössan fick stanna hemma för första gången på länge, asfaltsvägarna var åtminstone halvtorra efter lördagens snöyra – optimala förhållanden. (Nästan. Längtar efter kortbyxor! Eller åtminstone 3/4-långa...)

Löplusten tog sig, efter ett tag. Den brukar göra det. Men jag har ändå bestämt mig för att inte lägga på mer tid på mina långpass de närmaste veckorna. 75–90 minuter får räcka.


Dagens långpass
Tid: 1.29.46
Medelpuls: 141
Maxpuls: 154

Fredagens stresspass
Tid: Oklart. Pulsklockan strejkade.
Kommentar: En halvtimme på löpband. Kortkorta intervaller: sprang 1-minutare i 4.28-tempo, med ökande lutning. Sen lite styrka och excentriska vadövningar. Sen tog tiden slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar