söndag 14 april 2013

Sticka fortare!

Jag borde satsa på att sticka färdigt tröjan i brunt gotlandsgarn, som bara har två halva ärmar kvar, men det är ännu viktigare att bli klar med de tvåändsstickade vantarna innan kursen på HV är slut. För jag vill ju få så mycket tvåändsstickningstips och -trix som möjligt av tvåändsstickningsgurun Karin K som är min lärare på kursen.


Så här långt har jag kommit med vantarna nu. Snart dags att börja ta ihop!

Det här med tid är märkligt. Jag borde ha mycket extra sticktid eftersom jag bröt ihop* och ställde in alla former av träning förra veckan. Men så fungerar det tydligen inte, jag hann nästan inte sticka något alls. Konstigt.

*) Efter att ha brutit ihop kommer man igen, har jag hört. Så den här veckan blir det full fart igen, så gott det går med den ömma foten. Kanske gör den utlovade värmen susen - för humöret åtminstone :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar