tisdag 13 augusti 2013

10 km i åska och regn

Nu sitter jag här, duktigt trött och öm i musklerna efter att ha sprungit nära en mil från jobbet och (nästan) hem. Det skulle blivit någon kilometer till, men efter en riktig åskskur efter drygt halva sträckan och ännu en rejäl störtskur vid 9 km var jag så genomblöt och kall att jag valde att åka tunnelbana sista biten (lyxigt att kunna välja, jag vet...).

Det finns inget som heter grundkondition, har jag läst. Det stämmer nog. Just nu känner jag mig ganska stark, men oj vad trött och flåsig jag blir när det är lite backigt på löprundan.

Dagens transportpass
Sträcka: 9,9 km
Tid: 1.01,24
Medeltempo: 6.12
Medel-/maxpuls: 143/156
Kommentar: Jag sprang i ett sträck, utan gångpauser! För första gången på flera månader, känns det som. Det finns hopp.

1 kommentar:

  1. Det är ju riktigt bra tempo tycker jag. Det ska du vara nöjd med!
    Jenny

    SvaraRadera