söndag 17 november 2013

Jag har lärt mig spinna!

Man är inte en fullfjädrad spinnerska efter en helgkurs. Men jag har lärt mig grunderna i att spinna lin på slända och att karda ull och spinna kardfloret till (väldigt ojämnt) garn.

Och - hjälp! - vilken ny stor värld som nu öppnade sig. Kardflor och fibrer och olika fårraser och köpa slända här eller där?

Om detta kommer det mer om här på bloggen.

UTLOTTNINGAR
Men först tänkte jag vara med i födelsedagsutlottningen på Hedvig handarbetars blogg. Klicka på hennes fina bildlänk här intill (Fira med Hedvig!) så kommer ni direkt till utlottningen! Dragning 7/12.

Frisky frog har också en utlottning (fram till 1/12) - mycket populär!

P.S. Det var tre som vann garn i min utlottning nyligen. Men bara två hörde av sig och lämnade sin adress. Så den tredje vinnaren - mejla mig så skickar jag ditt garn!

4 kommentarer:

  1. Visst är det kul med spinnande? Tipset är att köpa från World of Wool. Färdiga topsband. Ifall du inte har ork, lust eller tid med kardandet. Och har du det kan du karda topsband också :)

    SvaraRadera
  2. Hej Elin! Novembersemester i Sverige brukar inte vara någon hit, men nu skulle jag inte ha något emot att ha semester ett par veckor och fördjupa mig i spinnandet. Tack för tipset om World of wool. Extra roligt är att deras får-logga ser ut som en dödskalle på vissa små och lågupplösta bilder. Det kanske är tänkt så... Eller inte :)

    SvaraRadera
  3. Har inte "hunnit" tack för mitt fina garn ännu. Men nu så! Tack snälla för det underbara gula garnet, det var en fantastisk färg. Återigen, tack!

    SvaraRadera