tisdag 24 juni 2014

Att bli färdig

Den som är extra uppmärksam kanske har sett hur saker har försvunnit ur min stickkorg (lista i högerspalten). Betyder det att jag har en massa avslutade projekt att visa upp? Nej, nej, så enkelt är det inte.

  • Min glassiga sommartröja har några garnändar som måste fästas, och så tror jag att det krävs en blockning för att icord-avmaskningen nertill ska bli fin. (Fast nu är det ju inte sommar längre, så behovet av en glassig tröja har avtagit...)

  • Min Pop spots-sjal ligger och tjurar i en annan korg. Den har inte blockats än, trots att avmaskningen var klar för flera veckor sen. En anledning till segheten är nog att den blev i minsta laget. Men den blir ju inte större av att ligga hopskrynklad i en korg, så nu får det hända saker snart.
  • Min kärleksknuts-sjal har fortfarande något varv kvar innan jag är nöjd med storleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar