tisdag 27 januari 2015

En färdig och två påbörjade koftor

Det har varit en viss bloggtystnad här, men det betyder inte att det är lugnt på stickfronten. Jag har massor på gång. Bland annat tre koftor i olika faser.


Min rosa Acer-kofta är påbörjad, och en och en halv ärm är klar. Jag insåg ganska snabbt att ärmarna skulle bli lite tajta, men bestämde mig för att det nog går att fixa till med lite tuff blockning. Men sedan räknade jag lite noggrannare på stickfastheten, blev tveksam och valde att gå upp en storlek för kroppen. Bara för säkerhets skull, så att det inte slutar med ett rosafluffigt ålskinn.

Men frågan är hur min färdigstickade ärm i den mindre storleken kommer att passa. Eventuellt måste jag repa upp och sticka om axeldelen. Jag har lagt upp till mudden nertill på kroppen i alla fall och får snart komma igång med flätmönstret.



Det här gröna, oformliga byltet är är min snart färdigstickade Pretty-kofta. Jag  skulle kanske kunna bli färdig med den i helgen, så när som på knäppkanterna då.



Tjoho! Koftan Funky grandpa är helt färdig, även om det var lite kvar när bilden togs. Den ska få ett eget inlägg, så fort jag hinner fotografera.

Bilderna är som de är - jag har gett upp för tillfället. Förmodligen blir bloggbilderna en aning bättre framöver, när jag installerat mitt riktiga bildbehandlingsprogram på datorn.

Mycket att se fram emot!

1 kommentar: