söndag 28 februari 2016

Att träna på rätt saker

De här staplarna säger långt ifrån allt om min träning, men det syns att jag skaffade träningskort i slutet av januari och började gå på diverse pass.


Den ljusblå löparstapeln krympte rejält, och i stället sköt den mörkblå - som representerar olika gruppträningspass inomhus - i höjden. Träningsredskap innebär i det här fallet alltså inte styrketräning i maskiner eller med vikter utan "Core" och "Intervall flex". Lite spinning-intervaller har det också blivit (röd stapel).

Det känns väldigt bra i kroppen just nu tack vare den här variationen i träningen. Jag stärker musklerna (Core), tränar kondition och rörlighet (Intervall flex) och tränar ytterligare kondition på spinningen. Och har skojigt samtidigt. Friskis levererar verkligen.

Jag tänker så här: Eftersom mitt stora löparmål är Lidingöloppet och det loppet mestadels går på skogsstigar, så är det bara dumt att nöta en herrans massa löparmil på asfalt just nu - risk för skador. Jag nöjer mig med att springa ett par pass i veckan, och ökar på distansen när det blir barmark i skogen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar