lördag 1 december 2012

Vintersäsongen igång

Det finns nog inget bättre sätt att starta vinterträningen på än detta:
46 minuter löpning i vintervita omgivningar på nästan enbart vit is och snö. De gamla vanliga spåren och vägarna går knappt att känna igen, alla ljud blir annorlunda och luften lättare att andas.

Isen är inget problem när man har dubbade springskor. Jag är så nöjd med mina två år gamla icebugs. Den stora fördelen är att det går att springa avslappnat trots isigt underlag, man slipper ha järnkoll på isfläckarna.

Annars så har jag legat mycket lågt med träningen de senaste två veckorna. Har varit hos en idrottsnaprapat och fått behandling. Och ett träningsprogram som ska stärka mina veka muskler på utvalda ställen. Mer om det senare.

Dagens vinterlöpning
Tid: 46.23
Medelpuls: 146
Maxpuls: 158
Kommentar: Jag höll ett väldigt lågt tempo och tyckte inte det var särskilt jobbigt, men pulsen låg ändå relativt högt. Extra effektivt med vinterlöpning alltså..?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar