tisdag 5 februari 2013

Knäsvag

Ett krånglande knä. Och så var det inte lika roligt att springa längre. Det känns bara dumt att framhärda när vänsterknät börjar smärta lätt efter 1-2 km, och smärtan sen är kvar på samma nivå passet igenom. Efteråt känns det också.

Så nu behöver jag träna lite alternativt ett tag. Testade knät på spinning i förra veckan. Knäet tog inte lika mycket stryk av att trampa cykel som av att springa, men spinning är inte heller en optimal träningsform just nu.

Nästa försök: I morse, före jobbet äntrade jag en crosstrainer för första gången, på ett så kallat Indoor walking-pass. Det var roligt, och säkert något jag kommer att göra igen - men först måste knät bli bättre.

Fredagens långpass
Sträcka: 13 km
Tid: 1.23,46
Medeltempo: 6.26
Medel-/maxpuls: 141/152
Kommentar: Tungt. Ont i knät. Gick på ett par ställen, därav det låga snittempot.

Moddigt morgonpass
Sträcka: 7,2 km
Tid: 45,1
Medeltempo: 6.16
Medel-/maxpuls: 139/154
Kommentar: Det var ett par kilometer in i det här passet jag bestämde mig för att inte springa mer utomhus förrän (1) snön smält ordentligt eller (2) det blivit minusgrader igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar