måndag 18 februari 2013

Träningskompisar

Jag har inte sprungit sedan 1 februari. Men är det någon tid på året när man ska vara lätt knäskadad ska man nog vara det i februari, med tanke på väder och underlag.

Jag har roat mig med längdskidåkning i stället för med löppass på sliriga vägar. Tråkigt nog håller snötäcket på att sjunka undan, och skidspåren blir allt sladdrigare - men det verkar finnas chans till lite nysnö i veckan så skidsäsongen är nog inte slut än på ett tag.


Annars kämpar jag på med mina rehabövningar. Jag har fuskat en del, men nu är det slut med det! På bilden ser ni mina träningskompisar: pilatesbollen, gummibandet och nya skumrullen (eller ”foam roller” eller pilatesrulle).

Naprapatbehandling har jag också fått. Så det finns hopp. Kanske springer jag lite försiktigt på löpband i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar