fredag 13 september 2013

Skor i Peacock blue


Först tänkte jag "mintgrönt - nej!". Men färgen på mina nya springskor är snyggare än så, mer smaragd skulle jag nog säga. Tänk påfågelfjädrar! Och knallcerise skosnören (och innersulor) kan ju få vem som helst att falla till föga.

Jag har sprungit ett 5,5- och ett 16-kilometerspass i dem, och de är perfekta.

Det finns nog en hel del dämpning kvar i deras ett år äldre föregångare, men jag har insett att man sliter skor även invändigt så nu är det de nya som gäller. Utom när det blir dags för höstens grispass i lera och regn.

P.S. Jag gillar visserligen färg, men jag brukar inte gå efter färgen när jag köper löparskor. Fast när den rekommenderade och noga utprovade modellen finns i svart, vitt och peacock blue finns det ju bara ett alternativ :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar