onsdag 15 januari 2014

Kortlivad cowl


Min Barnwood cowl blev på flera sätt riktigt bra. Färgen på garnet är fantastisk. Mönstret var också lätt och roligt. Och snyggt!

Fast jag borde räknat och framför allt funderat lite mer innan jag satte igång, för på slutet stämde inte mönstersektionerna och jag fick avsluta med en nödlösning. Men det tråkigaste är att jag inte trivs i cowlen. Jag gjorde den korta modellen och den lägger sig platt och formlöst runt halsen, det går inte att buffa till den så att det blir ett bra stuk. Och mönstret kommer inte till sin rätt. Så, suck, jag måste repa upp.

Ett alternativ är förstås att ta upp sömmen och sticka vidare i några decimeter och göra varianten som kan viras två varv runt halsen. Eller att sticka en vanlig halsduk. Men jag tror inte jag kommer att bli nöjd med det heller.

Nä, in i garnskåpet med garnet. Jag är inte ett dugg orolig för att det inte ska dyka upp någon ny idé... Det har det (surprise!) redan gjort, förresten. Men det blir en helt annan slags sjal och helt andra garner. Mer om det så fort den svartvita sjalen är avmaskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar