fredag 3 januari 2014

Springsugen

I december blev inte många mil sprungna. Jag fick ihop bara åtta pass sammanlagt. Helgen före julafton blev jag förkyld också, så det blev ett nio dagars ofrivilligt springuppehåll.

Men det var toppen för mig! Första passet efter förkylningen var motigt, men tre dagar senare sprang jag ett härligt, lugnt 11-kilometerspass helt utan problem med hälsenor och vader/underben.

Hoppas det håller i sig så att jag får springa de lopp jag vill i år.

Här är de senaste passen i siffror. Med tanke på den bristande formen har pulsbandet fått stanna hemma.

Kort nyårslöpning
Sträcka: 5,1 km
Tid: 31,18
Medeltempo: 6.08

29 dec
Sträcka: 11,1 km
Tid: 1.07,08
Medeltempo: 6.04

Annandag jul
Sträcka: 7,4 km
Tid: 46,58
Medeltempo: 6.20
Kommentar: Första passet efter förkylningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar