fredag 28 mars 2014

Bara lite stickning

Det stickas i mycket liten omfattning här just nu. Men i helgen väntar ett par tågresor, och då ska min knappt påbörjade Pergola-kofta få följa med.

Lite löpning har jag fått till i veckan. Igår flängde jag runt i elljusskenet i "mina" backiga motionsspår, och det var jobbigt, men trenden är i alla fall att det går bättre och bättre. Smärtorna i ryggen har nästan klingat av, och då blir det genast roligt att springa igen.

Torsdagens kvällslöpning
Sträcka: 8,4 km
Tid: 51,51
Medeltempo: 6.10
Medel-/maxpuls: Sprang utan pulsband.
Kommentar: Nöjd. Sprang och tänkte på vad jag skulle sakna mest om jag var tvungen att lägga löparskorna på hyllan, och vår-skogens alla dofter som kommer fram extra tydligt på kvällen, när det är stilla, är en av dem. Sen tänkte jag ett varv till, och jo, det är ju så att man inte behöver vara i ett par löparskor för att uppleva detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar