måndag 17 mars 2014

Vilovecka

Det blev inte någon vidare ordning på träningen i förra veckan. Var lite småkrasslig i helgen, så det tänkta intervallpasset på löpband stannade på 15 minuter (plus 15 min cykel). Och långpasset med fartlek blev bara 4 kilometer.

Söndagens 4 km
Kommentar: Det här löppasset gick så oerhört tungt! Jag fick ta ett par gåpauser. Lika bra att stänga av Garmin. Är det virus som spökar?

Lördagens inomhuspass
15 minuter cykling och ungefär lika mycket löpning på löpband. Jag gjorde ett tappert försök att springa så kallade olgor (förklaring finns en bit ner på den här sidan), men fick ge mig efter bara en omgång. När jag är i bättre form ska jag definitivt testa det här igen - det gör löpbandsspringandet lite roligare.

Tisdagens inomhuscykling
Tid: 37. 56
Medel-/maxpuls: 128/148
Kommentar: Ett lugnt pass som blev längre än tänkt. En bra spellista kan göra att man cyklar vidare trots att man borde duscha och åka till jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar