tisdag 20 maj 2014

Råkade visst...


Just det. Råkade klicka hem lite garn från norska Pickles när de hade portofri dag för ett tag sen.

Det blev dels fem härvor citrongult, maffigt Abuelita tjukk merino som precis motsvarar mina förväntningar, både när det gäller nyans och kvalitet. Det syns längst till vänster på bilden. Det här garnet har jag länge varit varit sugen på att prova. Fast jag har inte tänkt ut något projekt, så jag får klappa på det ett tag till innan jag nystar upp.

Sen fick några nystan Pickles summer wool åka med i paketet också. Hade en vag idé om en blockrandig tröja i glassfärger, och det ska det nog bli också. Här valde jag orange som huvudfärg och kompletterade med två olika rosa nyanser. De rosa garnerna ligger väldigt nära varann, lite närmare än vad jag trott. Men det kan nog bli bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar