onsdag 27 maj 2015

Två nya halsvärmare


Jo, jag vet att vi har vår nu. Eller snarare försommar, men jag måste ändå visa mina två sjalar som blev färdiga nästan samtidigt. Båda har ungefär samma form, lite avlångt utdragna sådär som jag gillar, men de har helt olika uttryck.


  • Tailwind i ljusa vårfärger - Ripples lite murrigare.
  • Tailwind snabbstickad med bara räta varv och ursnygga icord-kanter - Ripples lite mer tidskrävande, slätstickad med förkortade varv för att skapa en böljande form.
  • Tailwind i lite sträva 2-trådiga ullgarner - Ripples i lyxigt Noro (och lite Spelsau-garn).
  • Tailwind blev färdig på en vecka ungefär, Ripples också, men de sista varven tog lite längre tid...
Ser fram emot att använda dem, men jag tror att de får sommarledigt ett tag framöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar