onsdag 9 maj 2012

Inspira cowl - bara början

I helgen gjorde jag klart allt utom tummarna på mina fågelvantar. Sparar det tråkiga momentet till någon dag när jag kan få ordentligt med sammanhängande sticktid. Men redan nu belönar jag mig med en alldeles ny stickning: en Inspira Cowl.

Det är fantastiskt många som har stickat en Inspira Cowl efter mönstret som finns på Ravelry - om man bildgooglar hittar man hur mycket inspiration som helst.


Min Inspira stickas i mohair (undrar om jag klarar kliet..!?). Det är säkert minst två år sedan jag köpte mohair i olika färger för att virka mormorsrutor till stor sjal. Jag virkade några rutor, men tyckte att garnet var rätt svårvirkat så entusiasmen ebbade ut. Men nu ska det stickas i stället, med mörk plommonlila huvudfärg.

Jag använder tunnare stickor än i beskrivningen så min Inspira kommer inte att bli så stor. Börjar redan nu fundera på om jag inte borde stickat i dubbelt garn i stället, men... nej, nu gör jag som jag tänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar