tisdag 15 maj 2012

Tusingar i bra fart

Löpning hem från jobbet med långa intervaller integrerat i passet - inte alls dumt!

Idén var att springa fem tusingar i lite högre tempo än min vanliga distansfart. Med en minuts ståvila emellan.

Jag har ingen koll på exakta sträckor eftersom jag transportspringer på asfalt och skogsstigar. Kuperat är det också, bitvis, så jag körde 5-minutersintervaller i stället. På 5 minuter borde jag hinna en kilometer, eller näst intill, resonerade jag.

Det var riktigt roligt med farthöjning, hur marginell den än var. Känslan: toppen!

Kanske tur att jag inte har någon Garmin, som avslöjar sanningen om min löpfart.

Dagens transportpass med fartlek
Tid: 1.07.53
Medelpuls: 147
Maxpuls: 159
Kommentar: Det här vill jag göra om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar