lördag 8 september 2012

Runkeeper till heders

Jag avfärdade Runkeeper för ett tag sen. Men nu tar jag tillbaka, åtminstone delvis. Det ÄR ganska kul att använda sig av gps och veta hur fort och långt man springer.

Samtidigt märker jag hur stressad jag blir av att löpningen analyseras i varje stund, så jag kommer nog bara att springa med Runkeeper någon gång ibland. Min vanliga pulsklocka stressar mig inte alls, den är som en kär gammal vän.

I dag sprang jag hem från jobbet (tog först bussen en bit, för att förkorta passet lite) och lät Runkeeper jobba på i midjeväskan (när jag gått av bussen alltså...). Det visade sig att jag sprungit i 6-minutersfart i snitt.

Sååå långsamt.

Jag trodde det gick fortare, men samtidigt har det ju varit svårt att få till löpningen den senaste tiden så jag får väl acceptera nivån.

Ha. Jag hade inte fel på känslan. När jag kollade Runkeeper ordentligt såg jag att snittiden var 5.43 och inte 6.00. Genast lite roligare!

Fredagens pass
Tid: 38.24
Medelpuls: 145
Maxpuls: 159
Kommentar: Lite känningar i baksida lår och hälsenan. Asfaltens fel..?


Torsdagens korta morgonpass
Tid: 29.36
Medelpuls: 145
Maxpuls: 160
Kommentar: Stack ut vid 7-tiden för att hinna springa före jobbet. Inga känningar, krispigt kallt i luften, blåst men strålande sol. Fint pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar