torsdag 20 september 2012

Vägra seghet!

Trötthet, seghet, smärta. Så beskriver löparbloggaren Ulrika Flodin känslan under sitt senaste pass.

Utan jämförelser i övrigt (jag är ju en ordinär motionär) så känner jag väl igen mig. Urk för löpning!

Ulrika avslutar så här: "Allt är bara en känsla. Kan jag bara skjuta det åt sidan, ja då kommer det gå bra... tror jag..."

Jag är helt säker på att hon har rätt (om inte segheten beror på virus eller så). Så nu ska jag försöka tänka på det nästa gång jag drar på löparskorna. Allt är bara en känsla... Låt inte hjärnan lura dig att tro att du är trött - du orkar, du är snabb...


Onsdagens transportlöpning
Tid: 40.25
Medelpuls: 140
Maxpuls: 152. 
Kommentar: -


Tisdagens morgonpass
Tid: 22.33
Medelpuls: 140
Maxpuls: 150
Kommentar: Mitt kortaste pass någonsin? Man ångrar ju aldrig ett pass, men det finns ju meningsfulla pass och, tja... mindre meningsfulla pass :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar