tisdag 24 juli 2012

Feglöpning?

Varmt och skönt i dag, härligt löppass med många backar. Svettigt.

Annars så springer jag rätt fegt just nu.

Eller, egentligen är det inte så illa, men jag hade ju tänkt upprepa det tuffa passet med 400-metersintervaller på bana eller motsvarande minst en gång i veckan. Så det känns som att jag fuskar, trots att jag sprungit både långt, kort och mer eller mindre krävande de senaste veckorna.


Dagens skogspass
Tid: 45.17
Medelpuls: 143
Maxpuls: 159
Kommentar: Backigt, som sagt. För första gången i sommar höll jag ett någorlunda tempo i uppförsbackarna. Har provat mig fram med viss försiktighet, för att undvika att trigga igång hälsenesproblemet igen. Men foten verkar klara nuvarande belastning så...

Och så en summering av de senaste passen:


Myggigt pass 22 juli
Tid: 37.42
Medelpuls: 145
Maxpuls: 158
Kommentar: Försökte hålla pulsen uppe ordentligt, både för träningseffektens skull och för att undkomma myggen.


”Höstmilen” 20 juli!
Tid: 1.06.41
Medelpuls: 140
Maxpuls: 156
Kommentar: Vi startade mycket lugnt vid Sörsjön norr om Norrköping, först på grusväg och sen på skogsstigar med massor av sten och rötter. Mycket rolig löpning! Prattempo för det mesta. Mycket uppför, men även utförslöpor förstås - och då gäller det att ha koll på fotisättningen annars har man en vrickning som ett brev på posten. Jag var riktigt stum i benen på slutet. Höstmilen är ett roligt lopp förresten, som jag ska försöka vara med på i höst. Milen som inte är en mil, utan 10,6 km. Rekommenderas varmt om man gillar att slita i leriga spår ;-)


Skogspass 18 juli
Tid: 36.16
Medelpuls: 139
Maxpuls: 156
Kommentar: Sprang en av slingorna som startar vid Lillsjön norr om Norrköping. Jag gillar kuperad terräng, så det här var skoj! Dopp i sjön efteråt. Förvånansvärt kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar