tisdag 10 juli 2012

Jo, jag springer fortfarande

Det är lite väl glest mellan löpturerna just nu, men helt overksam är jag inte. I dag blev det ett efterlängtat intervallpass.

De 35 minuterna cykling hem från jobbet fungerade som uppvärmning, så jag sprang lugnt bara i drygt 10 minuter före de korta och intensiva intervallerna. Det blev tvåhundringar i skogsspåret, och det är rätt kuperat så det var svårt att hålla jämn fart. Men ungefär 50 sekunder hamnade jag på. Med 25-35 sekunders ståvila, kryddad med fajt mot myggen - en hopplös kamp!

Härligt att springa i kortbyxor, trots myggplågan. Rena lyxen med tanke på hur mycket man tvingas bylta på sig övriga årstider.


Kvällens intervallpass
Tid: 35.37
Medelpuls: 138
Maxpuls: 159
Kommentar: Tappade räkningen på intervallerna. 10-12? Jag är inte helt nöjd med maxpulsen, får pressa mig mer nästa gång.

Torsdagens transportlöpning
Tid: 1.04.06
Medelpuls: 138
Maxpuls: 157
Kommentar: Ett av mina favoritpass, hem från jobbet. Den här gången med fartvariation. Idén var 4 km uppvärmning, 4 km i högre tempo än milfarten och 4 km nerjogg. Men jag lät klockan bestämma: mjukade upp i hela 24 minuter, sprang i flåstempo i 20 minuter och avslutade med 20 minuter i ruskigt lugnt tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar