onsdag 4 juli 2012

Inspiran färdig


Lätt som ett fjun (bara 40 gram) och varm och mysig: Min Inspira Cowl är klar. (Ok, garnändarna ska fästas, men det ska åtgärdas vid första bästa regnväder.)

Egentligen var det här garnet tänkt till en sjal av virkade flerfärgade mormorsruteaktiga kvadrater. Jag är mycket glad att jag inte gav mig på det, det hade nog blivit ett UFO som heter duga!



Lite hårdfakta om stickningen:
Garn: Bottenfärgen är en mörklila favoritnyans: Kidsilk Haze nr 641. Det gick åt bara ett nystan (25 g), så när som på 10 varv.
Mönsterfärgerna är olika mohairgarner, bland annat Drops Kid Silk och Vivaldi, och dem har jag massor kvar av.
Stickor: 3

Här finns ett tidigare inlägg om min Inspira, med länk till gratismönstret på Ravelry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar