tisdag 21 augusti 2012

Att försöka lura kroppen

”Hälsenan kändes hela passet. Liksom höger bak. Jag tänker ignorera detta, och fortsätta springa. Men det blir inga intervaller de närmaste dagarna.” (9 augusti 2012)

Ignorera - ha! Jag trodde jag skulle kunna ta en genväg och fortsätta springa - bara ta det lite lugnare och stretcha, stretcha. Men allt tyder på att det är en bristning i högra baklåret, så det ska få vila ett tag, både från löpning och tänjningar.

Det är deppigt att inte få göra roliga saker, och jag har deppat några dagar. Men nu har jag accepterat läget och börjat klura på alternativträningen. Det blir en kombination av både nya och väl beprövade övningar på gym. Roddmaskin i stället för löpning. Cykel rekommenderas också som alternativträning, men jag tycker att baksida lår får jobba en hel del när jag cyklar, så jag får testa lite försiktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar