torsdag 18 oktober 2012

Förväntan

Jag borde förstås tränat mer, med bättre kvalitet. Stretchat flitigare. Bättrat på styrkan.

Men det är som det är, på söndag gäller det. Då är det Höstmilen.

Det positiva är att det gått allt bättre de senaste veckorna. Jag har sprungit olika typer av pass ungefär varannan dag. De täta passen har lurat ut latmasken ur kroppen. Och jag känner mig inte speciellt sliten heller, snarare taggad och löpsugen. Särskilt bra kändes det igår, när jag tog riktigt gott om tid på mig för uppvärmning.

Här är de tre senaste passen. Ser fram emot en mycket lätt jogg på en halvtimme i morgon - sen vila inför söndagen.

Onsdagens backiga pass
Tid: 47.24
Medelpuls: 144
Maxpuls: 159 
Kommentar: Joggade i säkert 20 minuter, inklusive två backar där jag satsade lite extra innan jag tog mig an min backiga 2,5-kilometersslinga. Tog den två gånger, trots att det var sent och mörkt och jag längtade hem. Nöjd! Inga hälsenesproblem, det är bara baksida lår som fortfarande inte känns helt ok.


Tisdagsmorgonens pass på löpband
Tid: 33.15
Medelpuls: 140
Maxpuls: 159 
Kommentar: Jag ställer sällan in ett planerat pass, men det ihärdiga regnandet på måndagskvällen fick mig att tänka om. Det fick bli 5-minutersintervaller på band tidig tisdagsmorgon i stället. Jag ökade kilometerhastigheten successivt med ungefär 15 sekunder per intervall. Rätt ok upplägg, men utsikten från löpbandet är otroligt trist, så det är ett under att jag stod ut så länge...


Lördagens jobbiga pass
Tid: 41.24
Medelpuls: 145
Maxpuls: 
Kommentar: Tung känsla i kroppen. Efter uppvärmningen tog jag två varv i 2,5-kilometersspåret, och det var plågsamt. Hemjoggen var också tung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar