onsdag 31 oktober 2012

Oinspirerat springande

Det har blivit lite mer löpvila än tänkt efter Höstmilen. Jag kom av mig.

Och för mycket vila är inte bra. Har glömt bort att stretcha "piriformis och gänget". Några excentriska övningar för vaderna har det inte heller blivit. Så nu har jag känningar här och där, och det inbjuder inte till några intervaller utan jag lufsar mest omkring i strax under tröskelfart.

Men snart blir det bättre: vinterträning. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp den för att bli taggad. Det är ju löpningen jag gillar och inte trista gym-timmar. Återkommer om det när jag funderat klart.

Onsdagens lugna pass
Tid: 41.33
Medelpuls: 144
Maxpuls: 
Kommentar: Det verkar som att pulsklockan håller på att ge upp. Klockbatteriet är relativt nytt, men nu funderar jag på om det är batteriet i sändarbältet som spökar. Jag får helt fel pulsvärden ibland. Vid lugn löpning kan pulsklockan plötsligt visa 169 eller något annat helt galet. Värdet på medelpulsen blir ju också lite missvisande när det är så här.


Söndagens lugna pass
Tid: 49.03
Medelpuls: 144
Maxpuls: 
Kommentar: Två varv i hemmaspåret. Det andra varvet kändes toppen.


Fredagens korta pass
Tid: 29.16
Medelpuls: 141
Maxpuls: 
Kommentar: Fredag är sämsta löpardagen. Men jag hasade runt ett varv i skogsspåret hemma i alla fall, trots veckans ackumulerade trötthet. Ödsligt i elljusspåret, mörkret och blåsten lockade inte så många. Men det är fantastiskt att springa i skogen i nästan alla väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar