onsdag 3 oktober 2012

Halstub med röd kant



Ibland överraskar man sig själv. Halstuben som jag började på fick inte alls det mosstickningsmönster som jag trodde att jag ville ha, jag bestämde mig i stället för ett av de ”räta och aviga-mönstren” jag testat på HV-kursen.

Och eftersom jag lystet spanat på och imponerats av fröken cs grå Tokyosjal så blev det ett avmaskningsvarv med mitt röda favoritgarn.



Stickfakta:
Jag la upp 108 maskor, virkad uppläggning, på rundsticka nr 5.
Olivgrönt garn, Eko Strand i färg 1023, handfärgad 1-trådig gotlandsull från Ateljé Huskroken. Det gick åt ungefär 50 g, så jag har en halv härva kvar till andra projekt!
Avmaskning med rött redgarn som jag stickat bland annat vantar i tidigare.


Eko Strand-garnet är lite luddigt, nästan lite åt mohairhållet, så mönstret framträder inte så distinkt som om det var stickat i ett ”slätare” garn. Men jag tycker mycket om den lite bubbliga effekten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar