söndag 13 januari 2013

Årets första långpass

I fredags kväll sprang jag mitt längsta pass på två månader. Och det gick bra, det kändes lite i kroppen dagen efter men det var långt ifrån vad jag väntat mig. Det beror säkert på att det var ett snöpass, med allt från trampad snöstig till moddig bilväg, så hastigheten var mycket låg.

Det lite ömma vänsterknäet har fått vila i helgen (bortsett från dagens långpromenad), så i morgon springer jag igen.


Fredagens transportlöpning
Sträcka: 10,34 km
Tid: 1.05,33
Medeltempo: 6.21
Medel-/maxpuls: 143/152
Kommentar: Jag tröttnar aldrig på den här sträckan, kul att kunna springa den igen.


Torsdagens morgonpass
Sträcka: 4,7 km
Tid: 28.43
Medeltempo: 6.10
Medel-/maxpuls: 143/154
Kommentar: Chansade på att sträckan genom skogen, som är kanske 600-800 meter (har inte mätt), skulle vara löpbar. Det var den inte, trots dubbskor, så det blev till att trippa efter att först ha varit svindlande nära en vrickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar