onsdag 2 januari 2013

UFO-året 2013

Först tänkte jag sammanfatta stickåret 2012. Men det kändes inte alls inspirerande. (Den som vill ha en årskrönika kan ju alltid klicka på "Avmaskat 2012" i högerspalten.)

Här kommer i stället mina UFOn som ska bli klara i år. Ett tag funderade jag på att hänga på UFO blir FO under 2013 för att sätta lite extra press på mig själv, men tänkte om. Stickning är ren och skär avkoppling och ett stort nöje för mig, så jag är nöjd med att låta lusten styra.



1. Saroyan-sjal i overkligt mjukt mullbärssilke. Mer än halva sjalen kvar att sticka.
2. Tröja i gotlandsull från Huskroken. Två ärmar kvar att sticka.
3. Halsduk (eller tub?) av restgarner i alpstickning. Kanske en tredjedel kvar.
4. Flätstickad slipover i vit islandsull. Bara några kanter och slutmontering kvar. Har nog inte bloggat om denna tidigare.
5. Pernilla-vantar i Spelsau-garn. Har bara kommit till tummen på första vanten.
6. Spetsstickad halsduk i islandsull. Mer än hälften kvar (bra resestickning!).
7. Julstrumpor i Fabel. Har stickat båda strumpskaften och lite av hälen på den första strumpan.
8. Uppifrån och ned-tröja i Noro och svart ullgarn. Vilande just nu.
9. Dubbel halskrage i hemfärgade ullgarner samt vitt Rauma finull + mohair. Snart färdig, ska bara virka ihop kanten.

Sen har jag inte kunnat kolla kristallkulan, så vilka nya projekt som kan dyka upp har jag ingen aning om just nu. Spännande ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar