onsdag 14 augusti 2013

Hitch i avocadogrönt


Jag skyndade mig att lägga upp min tröststickning (eller kanske belönings-?) Hitch. Allt trådfästande höll ju på att knäcka mig. Jag har fortfarande säkert 80 procent av alla garnändar kvar att ta hand om, men man måste få sticka lite också!

Min Hitch stickar jag i Rowan Felted Tweed, den avocadogröna (på min bild är färgen lite för skarp och mörk, hos Garnkorgen finns en bättre bild). Lite fantasilöst kanske, modellen i beskrivningen är ju grön. Men nu råkade jag ha detta garnet hemma. Det skulle ursprungligen bli en kjol, men det projektet fastnade på mindre än halva vägen på grund av tveksam passform så nu får nystanen bli en tröja i stället.

Jag hade glömt bort hur mysigt Felted Tweed är att sticka med. Och så är det så snyggt med de där små tweed-duttarna i avvikande färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar