lördag 25 januari 2014

Oemotståndlig Rockefeller

Jag vet precis varför jag plötsligt blivit helt fixerad av att sticka på Rockefellersjalen (jag blev klar med den första sektionen i ett nafs, och har nu kommit igång med del 2). 

Jo, det tjorvade ihop sig lite med min randiga kofta som jag stickade mycket på i julas. 

När rygg- och framstycket (som stickas i ett) var färdigt var det nämligen dags att plocka upp maskor i ärmhålet, jämnt och snyggt fördelade. Usch. Svårt. Första försöket blev inte alls bra. Dessutom stämde inte maskantalet alls. Det gick nästan lika dåligt andra gången, och sen hade jag mer tid just då så stickningen åkte ner i sin projektpåse. Och där ligger den kvar.

Det är bara att bestämma sig. Jag vet. Men man ska vara på rätt upplockningshumör också :)


Så tills dess stickar jag vidare på Rockefeller, och har kommit så här långt nu. Jag tycker att det självrandande sockgarnet blev väldigt fint på den första delen ("lodrät" på bilden). Men nu, när varven blir allt längre vet jag inte riktigt... Vi får se!

1 kommentar: