torsdag 13 mars 2014

Splittrat

Jag är så långt från monogamstickning man kan komma. Ena kvällen stickar jag några varv på Moon Pulls-tröjans ärm, andra kvällen blir det några varv på den v-ringade koftan, en tredje kväll börjar jag icord-avmaska sektion tre på min Rockefeller-sjal och fästa några trådar på den randiga sjalen, kväll fyra stickar jag tumkilen på Vega-vanten...
Och så vidare.
Igår djupdök jag dessutom i en av mina projektpåsar och fiskade upp delarna till min nästan färdiga v-ringade, bruna tröja. Och frågade mig själv varför jag inte bara stickar klart halskanten och syr ihop. Obegripligt!
Här är några av de pågående projekten:


Känslan är att jag inte kommer någonstans med projekten, trots att jag stickar så mycket jag orkar.
Dags att fokusera. Fortsättning följer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar