söndag 4 maj 2014

Usch för spets!


Det vill sig inte med min gula Pergola-kofta! Jag fattar inte hur jag kan sticka fel så många gånger på så få varv och så få maskor. Jag har försökt allt för att hålla ordning på varvens olika ökningar och minskningar. Använt överstrykningspennor i olika färger. Post it-lappar. Stickat lååångsamt, fokuserat, maska för maska. Satt stickmarkörer efter varje sektion, plus ett antal extra. Repat upp flera varv och stickat om och om igen. Och igen.

Och ändå blev det fel.

Jag repade upp mina 30 varv i vredesmod igår kväll. Tänkte elda upp beskrivningen rituellt.

Nu har jag sansat mig lite, och ska nog hämta mönstret ut papperskorgen (där det hamnade till slut). För det är ju så otroligt fint, och mitt garn passar så bra, och det finns inget annat än Pergolan jag kan tänka mig.

Och så många andra har ju lyckats - titta bara på Ravelry!

3 kommentarer:

  1. Hej, har i helgen träffade en vän som inte klarade av Pergola, men det visade sig att det var ett fel i mönstret. Har du kollat det? Kan inga detaljer.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har koll på det felet. Jag kan nog inte skylla på mönstret, jag har under den här "svåra tiden" märkt att jag ofta glömmer omslagen. Så nu är det stenhård disciplin som gäller ;)

    SvaraRadera