måndag 9 juni 2014

Slutdeppat!

Det har varit tyst på springfronten här ett tag. Det beror till viss del på att jag blev lite nedslagen efter min insats på Blodomloppet i förra veckan.

Egentligen är det bara dumt att deppa, men jag trodde att jag skulle kunna göra bättre ifrån mig och blev nästan chockad över hur tunga benen var. Tanken var att göra en bra tid på milen och kunna använda den som merit, för att förhoppningsvis kunna seeda upp mig till en lite bättre startgrupp på Lidingöloppets 3-mil senare i år.

Nu är det slutdeppat i alla fall. Färdigvilat (dagens pass, se nedan).

I dag mejlade jag in mitt resultat till Lidingöloppet. Trots allt. Det ska bli intressant att se om jag kan få flytta upp någon startgrupp.

Blodomloppet då? Det var första gången jag sprang det loppet, och det var ett trevligt arrangemang på en fin bana ute på Djurgården. Regnet hängde i luften hela tiden men ösregnet kom först efter att jag gått i mål. Tur! Enda nackdelen var att de fina grus- (och bitvis asfalts-) vägarna plötsligt ersattes av en ridstig (?) med ett tjockt lager grus. Det här var i slutet av milloppet, kanske vid 7 km, och det var riktigt svårsprunget på sträckan. Som tur är gick avslutningen på grus och gräs.
Ett riktigt bra arrangemang, det var inte speciellt trångt vid starten heller. Och det hade säkert varit väldigt mycket roligare om jag inte sprungit med tidspress...


Dagens distanspass
Sträcka: 8,2 km
Tid: 51,25
Medeltempo: 6.15
Kommentar: Efter fem dagars löpvila förväntar man sig att benen ska vara pigga och sugna på spring. Men värmen och solen tog ut sin rätt. Jag släpade mig runt i motionsspåret och fick ta flera pauser. Sträckan blev nog nästan en mil totalt, jag slog inte på klockan under de första 1500 meterna för då var det krypfart som gällde... Ser fram emot att spring i morgon - då ska jag se till att komma ut innan värmen är som värst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar