fredag 26 december 2014

Nytt bättre löparår

Inte ett enda litet löparinlägg har det blivit mot slutet av 2014. Det var som att lusten att löparblogga försvann i och med det där överansträngda knäet i somras.

Jag har långsamt trappat upp löpsträckorna, och sedan i oktober någon gång har jag sprungit ungefär som förr. Lite långsammare förstås, men nu springer jag regelbundet distanser över milen utan nämnvärda knäproblem. Det är förstås skönt. Men ändå finns den där gamla knäkänningen i bakhuvudet. För att inte tala om hälsenes- och plantar fasciitis-problemen. Kort sagt: jag släpar runt på mina tidigare löparskador och känner efter lite extra om någon ny är på gång.

Dags för ett litet nyårslöfte kanske? Att jobba på att släppa oron och fortsätta att trappa upp intensiteten i springandet, så att orken kan bli lite bättre - då blir det roligare!

Annandagens milrunda
Snålblåst, lite snö/frost på marken och några minusgrader. Mycket trevligare än de senaste månadernas mörker och fukt. Luften blir lättare att andas.
Sträcka: 11,6 km
Tid: 1.12,38
Medeltempo: 6.15
Medelpuls: 141
Kommentar: Längtar till nästa löppass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar