söndag 4 januari 2015

UFO-stress?

Ett tag funderade jag på att vara med i UFO blir FO under 2015 men sen snabbinventerade jag garnskåpet och stickkorgen - och insåg att jag har jobbat på rätt bra med mina UFOn under 2014.


Jag tycker det finns två sorters UFOn - de som stressar en och de som inte gör det. De sistnämnda ligger och bidar sin tid, helt enkelt. Till exempel min Pergola-kofta (bilden) som bara saknar ärmar. Den får lugnt vila vidare i väntan på att det ska bli säsong för en kortärmad kofta.

Men den bruna tröjan som "bara" ska sys ihop och få en halsringning - burr! Ett riktigt envist, trist gammalt projekt. Som antagligen skulle kunna bli en ny vinterfavorit, lätt och fluffig som den är.

Sen är det den flätstickade kudden som bara är lite stressande. Den behöver en baksida som inte är som framsidan. Det var där inspirationen tröt. Den stickas med stickor 7 har jag för mig, så den skulle antagligen kunna bli klar på några kvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar