torsdag 9 april 2015

Påskgarn från Oslo


En påse garngodis från Husfliden i Oslo. En härlig butik, som ligger i bottenplanet av ett varuhus vid Stortorget. Jag njöt! Hyllmeter efter hyllmeter med härliga garner, till exempel Rauma finull. Jag har inte hittat det i någon av de garnbutiker i Stockholm som jag har handlat i, så jag passade på att köpa några nystan trots att jag har "nästan köpförbud".



Den här kombinationen ska bli vantar, jag är sugen på ett par Astrid ur Vantar för alla årstider. Det kan bli min påskpresent, att få lägga upp till dem. Knallrosa, rosa och gult. Kanske blir det för liten kontrast? Kombinationen ser i alla fall härlig ut när nystanen ligger bredvid varann.



Dagen efter det första garninköpet fick jag svår abstinens och kilade in på Husfliden för andra gången på tre dagar. Två nystan till fick följa med hem, ännu ett rosa (samma som det ovanför) och ett knalligt grönt.

Pickles (Markveien 56) tittade jag också in hos. De har ett fint sortiment, och jag har handlat på nätet tidigare, men jag blev inte så imponerad av själva butiken som var mindre än jag väntat mig och inte särskilt inspirerande. Men nu hade jag förstås extremt höga förväntningar.

Desto mysigare kändes Grünerløkka garn (Thorvald Meyers gate 27). Där fanns garner från Du Store Alpakka och BC Garn. Inga inköp här på grund av tidsbrist.

Som hastigast var jag också inne på Tjorven garn vid Majorstuen. Där fanns mycket garn från Sandnes, men även mycket annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar