måndag 6 augusti 2012

Nytt mobilfodral


Jag erkänner direkt, jag har helt ohämmat härmat färgkombinationen på Dödergöks superfina strumpor. Och ursprungsmönstret är detta svartvita Dropsmönster.

Men för mig blir det inga strumpor, utan ett miniprojekt: ett nytt mobilfodral. Från idé till handling nästan direkt. Precis vad som behövs just nu.

Jag stickar i garner jag hittade i garnskåpet. Det rosa och vita är ett garn från Bergå, köpt på hemslöjden i Linköping för decennier sen. Det guldgula är silkegarnet som jag stickar min nya Saroyan i, det är så tunt att jag får sticka med dubbelt garn.



Så här ser mitt nuvarande mobilfodral ut. Stickat i samma garner som mina favoritvantar. Jag gillar det, men det är lite vintrigt, så det ska bli roligt med ett nytt, i glassigare färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar