tisdag 4 september 2012

Kursstart på HV

Måndagen var en toppendag. Sommarväder, Djurgårdsfärjan från Slussen och sen en kort promenad till HV skola.



Hit får jag komma flera måndagar det kommande läsåret och bara ägna mig åt garn, stickor och stickteknik under Karin Kahnlunds ledning - lyxigt!

Igår testade vi olika uppläggningstekniker. Jag kunde bara en sedan tidigare, men fick flera nya favoriter. Fin effekt blev det med virkad uppläggning, och tvåfärgsuppläggningen gick att variera på många sätt. Har bestämt mig för att repa upp halskanten på en nyss påbörjad uppifrån och ned-kofta, för jag vill göra en ny och snyggare uppläggningskant.

Ja, det är nördigt. Men kul!




Vi stickade också provlappar med olika mönster som enbart bygger på räta och aviga maskor. Med så enkla medel kan man åstadkomma väldigt snygga och till synes mycket avancerade mönster.

2 kommentarer:

  1. Nu får du nog dela med dig av dina kunskaper;-)
    Syrran

    SvaraRadera
  2. Härligt!!! Att gå på HV är inte dumt. Jag har själv gått där i omgångar. Just nu finns det inte så mycket tid till att gå egen kurs. Ha det bra i fortsättningen!!!

    SvaraRadera