måndag 4 mars 2013

På bättringsvägen

Jo, det där knät. Det har inte varit så samarbetsvilligt den senaste månaden. Men i torsdags, efter naprapatbehandling, blev det faktiskt en form av genombrott. Inte så att jag är besvärsfri, men knät känns SÅ mycket bättre. Så nu börjar jag tro på att jag ska kunna springa inom en inte alltför avlägsen framtid.

Någon genväg till de där löpturerna verkar inte finnas, så det är bara att fortsätta med rehabövningarna och spinning i lagom dos. Ska prova crosstrainer i morgon.

I morse körde jag ett spinningpass i min ensamhet på en motionscykel på Friskis&Svettis. Det går att pressa sig lite extra när man har en bra Spotify-spellista. Jag ska justera den lite bara, återhämtningslåten i mitten av passet var onödigt lång.


Måndagens inomhuscykling
Tid: 40,12
Medel-/maxpuls: 144/164
Kommentar: Maxpulsen är jag nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar