lördag 1 februari 2014

Nästan som Bambi

Veckan som gick var ingen höjdare ur träningssynpunkt. I onsdags blev det bara 4,4 stackars transportkilometer. Jag avbröt passet på grund av en isande vind - visserligen hade jag den i ryggen men den gjorde ändå att kroppstemperaturen aldrig kom upp på en bra nivå. Burr, jag fryser bara jag tänker på det.

Känslan var så mycket bättre i dag. Drygt 11 lugna men krävande km, längsta passet på länge. Kan väl inte kategoriseras som långpass, men ändå!

Det var ett märkligt före. Många cykel- och gångvägar var välplogade, men det underkylda duggregnet gjorde att det blev en halkig och ganska svårbemästrad isskorpa. På andra ställen var det inte plogat alls, där var det höga benlyft som gällde, i en dryg decimeter blötsnö - helt ok, men pulshöjande förstås. Avslutningsvis blev det nästan två kilometer på oplogad grusväg med ojämnt tilltrampad snö - vingligt!


Lördagens snöpass
Sträcka: 11,2 km
Tid: 1.10,32
Medeltempo: 6.19
Medel-/maxpuls: 143/158
Kommentar: Varför tog jag inte icebugsen i dag?


Onsdagens kortpass
Sträcka: 4,4 km
Tid: 25,55
Medeltempo: 5.50
Medel-/maxpuls: 138/148
Kommentar: Man ångrar väl aldrig ett löppass, men så här i efterhand tycker jag nog att jag skulle bitit ihop lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar