lördag 16 augusti 2014

Garnköp i Berlin


Mitt garnförråd är överfullt, men det är absolut ingen anledning att undvika garnbutiker när man är på resande fot. I Berlin blev det två garnbutiksbesök, efter tips på Purlfections blogg.

Jag missade Handmade Berlin, men tittade först in hos Fadeninsel i Kreuzberg och sen Wollen i Friedrichshain. Jag kan inte ge någon seriös recension av sortimentet hos Fadeninsel - det var alldeles för varmt för att botanisera på allvar - men det fanns mycket i hyllorna. Sockgarner, bland annat. Jag blev inte så köpsugen utan sparade mig till nästa butik.



Wollen var mer intressant, där blev jag kvar en god stund. Den oansenliga skylten (syns på bilden ovan) hade jag lätt kunnat gå förbi, men de två instickade cyklarna i olika storlekar gick inte att missa. Den översta bilden i det här inlägget är också från Wollen.



Jag hade hoppats på att hitta till exempel Wollmeise-garn i fantastiska färger, men tyvärr... I stället blev det två nystan Wool Jazz (från Midara, Litauen!) ett flerfärgat garn i mustiga färger, från aubergine till lime.

Som tur var gjorde jag inte slut på garnbudgeten i Berlin, för i Gdansk (resans nästa mål) hittade jag en riktigt rolig garnbutik med bland annat ett stort sortiment av silkegarner. Mer om det i nästa blogginlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar