lördag 16 augusti 2014

Virkprojektet

Den blev för tjock, för tung och för ful.

Min semestervirkning som skulle göra slut på en del restgarner blev inte alls lyckad. Det var absolut inget fel på mönstret till den virkade kassen, men att virka i dubbelt garn var ingen bra idé. Virkningen blev för tung och kompakt, och då hade jag ändå bara virkat en femtedel.

Sen var jag ju hänvisad till restgarner, mest mintgrönt, och jag gillade inte att det gröna dominerade så mycket på bekostnad av rosa, rött och blått.

Jag borde tagit en bild på eländet innan jag repade upp, men glömde det, därav ett alldeles bildlöst inlägg.

Jag tog inte ens med mig garnet hem... Lämnade det på ett hotellrum för att bereda plats för andra, nyköpta garner som jag snart ska berätta om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar